dijous, de juliol 12, 2007

Memòria prohibida, novel·la a la xarxa


Dia 12. En la meva recerca de continguts de ciència-ficció en català em trobo una agradable sorpresa a la xarxa: és l'obra Memòria prohibida del mataroní Jordi Domènech Arnau, escrita el setembre de 2003. Una novel·la de 28 capítols ambientada en l'any 9074 i editada sota els termes de la llicència de Creative Commons, és a dir, de lliure accés per a tothom. L'obra intenta, com explica el seu autor al pròleg, desenvolupar la resposta a la pregunta: què passaria si canviéssim alguna regla fonamental del món? Una obra amb un bon fonament científic que planteja, fins i tot, un enigma numèric. De fet, a banda dels capítols hi ha un apartat de gràfics amb uns complicats esquemes d'un nau espaial. Una obra llarga, on tot el relacionat amb la física i l'espai marquen el tempo. Una novel·la de ciència-ficció que estaria bé poder llegir en paper!

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola,

He visitat el teu bloc, i l'he trobat força interessant. Està bé potenciar el gènere de ciència-ficció.

Si vols pots visitar també el meu bloc.

Anònim ha dit...

Si, jo també l'he descobert recentment (encara que el pc m'ha donat alguns problemes per a publicar comentaris) i m'ha semblar una iniciativa molt bona i que, la veritat, trobava que feia falta.


Enhorabona i continua així! :-)